Brussel/Anwerpen/Zeeland - Reisverslag uit Rilland, Nederland van Jochem Wubbeling - WaarBenJij.nu Brussel/Anwerpen/Zeeland - Reisverslag uit Rilland, Nederland van Jochem Wubbeling - WaarBenJij.nu

Brussel/Anwerpen/Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jochem

23 Juli 2016 | Nederland, Rilland


De laatste middag en avond in Brussel waren indrukwekkend, de Phd student met zijn onderzoek naar straling, waarbij straten werden afgezet en enorm veel politie en ME op de been was. De Grote markt die in de avonduren prachtig, met kunstmatige maar ook met de verlichting van de volle man, werd verlicht. Ook kwam ik om de haverklap een dakloze of zelfs een heel gezin op straat tegen, bedelen om iets. Het strandfeest thema openlucht feest "Brussel bad", met swingende afrikanen, eten en drinkkraampjes over de hele wereld, een speeddatingstent en noem maar op.
Antwerpen was ook weer een bijzondere bedoeling. Hij, de host, wees me de weg door zijn huis en de sla aan die ik zijn konijn mocht geven. Hij heeft het plan om naar Indonesie te vliegen en vanaf daar terug te fietsen naar Belgie, wat een onderneming. Deze dag ging hij echter uit eten met zijn schoonmoeder, dat voor hem een grote onderneming was. Ik mocht alles opeten dat hij in huis had, inclusief de koude Leffe die klaarstond in de koelkast. Quattro formachi pizza en bier.
De volgende dag had ik alle tijd om met behulp van de stadsgids over Antwerpen, gemaakt door de jeugdige locals, de stad te verkennen, vooral de jodenbuurt is me erg bijgebleven door hun verschijning en manier van doen.
Rond een uur of 16:00 zat ik weer eens op de fiets, richting Rilland, ik wil namelijk een ommetje maken door Zeeland. De tocht was pittiger dan ik dacht, de ouderwetse Nederlandse wind sloeg weer op me.
Eenmaal de NL grens over kwam ik een verkeerdbord tegen met de tekst "slecht wegdek", ik heb in de afgelopen 2 weken nog niet zo'n egaal rijklaar wegdek gezien. Ook viel het me op dat alle tegenliggers me begroeten.
Eenmaal op de camping.. Ik had tentje nog niet staan en had alweer 10 mensen ontmoet onder het genot van toastjes en bier, het was erg gezellig.
Vannacht werd ik wakker gemaakt door een enorme regenval en de buienradar voorspeld ook niet veel goeds. Een hele lokale kleine rode circel precies waar ik ben, terwijl de rest van Nederland droog is. Ik meende dat buienradar niet goed werkte want ik zag dat er geen beweging in het rode wolkje zat, nu is het een uur, veel water en bliksem verder en ik leef nog en mijn tent is aan de tent kurkdroog en ik ben weer bij met mijn journaals :) vandaag richting Middelburg.

  • 24 Juli 2016 - 17:24

    Anna:

    Hi Jochem,
    even if I don't understand your blog completely I have enjoyed reading it so far. Hope you're fine and you enjoy your trip.
    Anna
    (The one who "disturbed" you even before you could set up your tent)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rilland

Mijn eerste fietsreis

Op de fiets door europa

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2016

Zon Zee Strand Duin & Weiland

29 Juli 2016

Den Haag, Noordwijk & Monnickendam

26 Juli 2016

Rotterdam

25 Juli 2016

Verrassing

23 Juli 2016

Zeeland
Jochem

Actief sinds 21 Juni 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 4563

Voorgaande reizen:

21 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste fietsreis

Landen bezocht: