Dag 1 - Reisverslag uit Scherpenzeel, Nederland van Jochem Wubbeling - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Scherpenzeel, Nederland van Jochem Wubbeling - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Ik, Jochem

Blijf op de hoogte en volg Jochem

28 Juni 2016 | Nederland, Scherpenzeel

Dag 1: ik twijfelde vanochtend nog of ik wel weg zou gaan met dit hondenweer, maar wat ben ik blij dat ik het gedaan heb. Een prachtige, bijna droge fietsdag gehad. Wat rijdt mijn fiets als een zonnetje, helaas maakt mijn fietsbroek door het zadel wel hetzelfde geluid als spongebob met zijn leren laarzen.
Al snel kwam ik bij een pondje terecht ommenabij t heideschip. Ze vroeg me waar me reis heen ging en toen ik mijn plannen met haar deelde wilde ze volgens mij wel mee achterop me fiets. Toen ik het pondje over was en een zak dropjes rijker was fietste ik langs een boerderij die een picknicktafel en bankjes langs de weg had gezet waar je gratis koffie en thee mocht pakken. Er zat een stel mensen, we raakten aan de praat en nu was ik twee eierkoeken rijker. Ik besloot toen om mijn camera te gaan gebruiken en dan niet iedere keer fotos maken met mijn fiets pontifikaal op de foto, maar de mensen die me tijdens mijn reis geholpen hebben en mijn standplaatsen. Ze wilden graag de foto's opgestuurd krijgen die ik ga maken en de boerin adviseerde mij om verslag te doen op deze website. Nou bij deze. Dus zuid-west Friesland werd vandaag veroverd. Sneek-Ijlst-workum?-Balk-Lemmer-Scherpenzeel. Geen idee hoeveel kilometers het zijn maar ik deed er 4-5 uren over. Eenmaal op de camping zag ik een rijkelijk gevulde moestuin staan en zette me tentje er pal tegenover. Na het douchen begon ik als een malle te plukken, om vervolgens stuk voor stuk de doperwten, tuinboontje en kapucijners te ontzien van hun schillen. Als kers op de taart gooide ik er ook een paar sugar snaps in mijn kookstel. Geen verassing, ik had na een pannetje groenten nog honger en pannekoeken met spek werden verorberd. Toen ik bij de Jumbo eten haalde nam ik gelijk me ontbijtje mee want de dichtbijzijnde supermarkt ligt hier 10 kilometer vandaan.
Nou het is alweer droog, ik ga de afwas doen. Morgen richting Ommen.

  • 28 Juni 2016 - 22:00

    Anja De Bier:

    Nou aan eten en aandacht geen gebrek! Das mooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Scherpenzeel

Mijn eerste fietsreis

Op de fiets door europa

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2016

Zon Zee Strand Duin & Weiland

29 Juli 2016

Den Haag, Noordwijk & Monnickendam

26 Juli 2016

Rotterdam

25 Juli 2016

Verrassing

23 Juli 2016

Zeeland
Jochem

Actief sinds 21 Juni 2016
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 4565

Voorgaande reizen:

21 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste fietsreis

Landen bezocht: